Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Familie Schouwenaars - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Familie Schouwenaars - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Daniella

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 Juli 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Maandag 1 juli 2013
Vandaag gaan we de auto ophalen op het vliegveld, waar we onze Dodge mini in ontvangst nemen waarmee we de komende 16 dagen op pad zullen gaan. Een beetje onwennig beginnen we aan onze eerste rit die ons vandaag naar de Grand Canyon zal leiden. Onderweg passeren verschillende landschappen de revue; als we de druktes van Las Vegas achter ons laten komen we in een soort maanlandschap terecht, veel droge vlaktes met rotspartijen, vooral onbewoond gebied. We maken een stop bij de Hooverdam, de grootste dam in de USA gebouwd in 1929. Na 2 uurtjes rijden gaat het landschap over van dor naar groen en worden we zelfs verrast door een flinke regenbui! Bij Williams aan de beroemde Route 66 beginnen de naaldbomen te komen en komen we aan bij National Park Grand Canyon. We gaan eerst inchecken in Maswick Lodge; midden in de natuur en heerlijk rustig, de eekhoorns lopen voor de deur! Het contrast met Vegas kan niet groter. Na een heerlijke pizza te hebben gegeten lopen we naar de Canyon. Wauw, wat een groot natuurwonder!!
We wandelen met de zonsondergang langs de Canyon en zijn diep onder de indruk; de foto's zullen nooit kunnen evenaren wat wij zien. Net voor het donker en begeleidt door Sander's vocale talenten zijn we terug bij het beginpunt. Vanavond een rustige avond op de kamer met een boek, rustig alle indrukken verwerken, en dan te bedenken dat dit pas dag 3 is.