Arches & Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Familie Schouwenaars - WaarBenJij.nu Arches & Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Familie Schouwenaars - WaarBenJij.nu

Arches & Moab

Door: Daniella

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Juli 2013 | Verenigde Staten, Moab

Vrijdag 5 juli
Vanochtend lekker een beetje uitgeslapen, we hoeven vandaag immers niet op reis. Gisteren avond hebben we gegeten in een superleuk restaurantje wat boven op de berg lag, dit was vroeger het huis van Charlie Steen. Deze man is in Moab bekend geworden doordat hij uranium had gevonden, hier heeft hij dik geld mee verdiend in die tijd en hij heeft Moab hiermee op de kaart gezet. Na het eten zijn we het stadje nog in geweest om naar het vuurwerk te kijken wat wordt afgestoken in verband met 4th of July. Vanaf de berg wordt een kwartier lang het mooiste vuurwerk afgestoken en de straten staan vol met mensen!
In Moab blijven we 2 nachten. We ontbijten 's ochtends op de kamer uit ons eigen koelkastje, een piepschuim bak die we elke dag opnieuw vullen met ijs. In elk hotel staat wel een ice machine of anders koop je een zak ijs in de supermarkt. Maar wel lekker zo'n ijsbak om je drinken en eten koel te houden.
We willen vandaag Arches gaan bekijken, een National Park wat bekend staat om zijn rotsbogen, unieke rotsformaties in de vorm van een boog of brug die zich over miljoenen jaren hebben gevormd. Het is een enorm groot park met op een aantal punten uitzichtpunten en Arches. We beginnen aan de trail naar de grootste arch, nl. Delicate Arch. Het is een wandeling van ongeveer 5 kilometer, dat moet lukken. Wanneer we aankomen bij een gigantische rots die je eerst moet beklimmen om bij de Arch te komen, besluiten Annelot en Daniella dat de heren dit maar alleen moeten doen. Het is een flinke klim maar de boog is prachtig, en de foto's die zij mee terug nemen ook! Met drie vermoeide mannen rijden we door naar het volgende punt waar we Balanced Rock kunnen bewonderen. We lopen hier een half uurtje rond en besluiten dan dat we het voor vandaag wel gezien hebben. We rijden nog langs de supermarkt om lekker wat vers fruit in te slaan en dan is het tijd om het zwembad op te zoeken.
's Avonds eten we bij Moab's Brewery, een tip van Tioga. Een leuk, echt Amerikaans restaurant, waar de glazen bijgevuld worden voor je er erg in hebt. En als het nou kleine glaasjes waren die je kreeg, nou nee! Hoewel de refills hier gratis zijn, gaat het zelfs Maarten en Sander te ver om 2 bloemenvazen cola leeg te drinken! Wel lekker gegeten, en wie zei nou dat je in Amerika geen salades kunt eten; bij bijna elk gerecht zit standaard een salade inbegrepen. Een gewoon bordje sla met een tomaatje, niks mis mee.

• 06 Juli 2013 - 07:41

Pa En Ma Schouwenaars:

Met de atlas op tafel en de P.C aan en de reis verslagen er bij volgen wij de reis van dag tot dag.
    Inmiddels komen er ook foto’s binnen van jullie bedankt daar voor.

• 06 Juli 2013 - 17:25

Nancy, Ed, Marissa En Sjoerd:

Hallo allemaal wat leuk jullie vanmiddag even te zien en spreken via de skype. We hebben idd nu ook wat foto's kunnen bekijken. Wat reusachtig allemaal!
    Lekker verder genieten en goed blijven drinken!!
    Veel lieve groetjes van ons viertjes